A titkos eszköz szalonod hitelességének növeléséhez

A titkos eszköz szalonod hitelességének növeléséhez

Leggyakrabban arról beszélünk, hogyan vonzunk új ügyfeleket szalonunkba, és hogyan tartsuk meg a meglévőket. 

De ma egy olyan eszközről szeretnénk beszélni, amely új szalon vendégeket vonz, és egyben meg is tartja őket.

Igen, ez nem fantázia!

Tedd fel magadnak a kérdést: mivel tudsz még meglepetést okozni, és hogyan tudod megtartani az ügyfelet?

Például:

  • szokatlan hirdetési formátumot dolgozz ki a potenciális ügyfelek számára;
  • nem csak szakmai, hanem személyes oldalról is nyiss az ügyfelek felé – hogy nagyobb bizalomra tegyél szert;
  • mindig tartsd a kapcsolatot az ügyfelekkel, még akkor is, ha nem vagy éppen a szalonban.

Tűnj ki a reklám „zajban”

Tűnj ki a reklám "zajban"

Milyen hirdetéseket látunk a legtöbbször? Szórólapok, internetes reklámok, standard partnerségi ajánlatok, játékok, promóciók. Az embereknek ez már kezd unalmas lenni.

Hogyan lehet kitűnni a szalon versenytársak közül?

Egyértelmű! Szebb dizájnt, relevánsabb képek és kevesebb szöveg. De ahhoz, hogy kitűnjünk a többi szalonból, jobban tudjunk reklámozni, mint versenytársaink, vagy egy teljesen új módon.

Kelts több bizalmat!

A vásárlás vagy gyorsan és érzelmesen, vagy hosszas gondolkodás és összehasonlítás után történik. 

És amikor az ügyfél elér egy bizonyos szintet irántad, vagy a szalonodban érzett bizalmát, akkor el fog menni egy kiválasztott szolgáltatásra.

Ebben az esetben minden promóciónak és reklámnak egy célja van – egy érzelmi gyors vásárlás.

Győződj meg arról is, hogy az ügyfél bízik benned, hogy ne legyenek kétségei, nehogy megbánja, hogy a szalonodhoz fordult. Ezért bizalmat kell növelni, nem az érzelmi manipulációt erősíteni.

Lépj kapcsolatba az ügyféllel

A lojalitás nem más, mint állandó kapcsolattartás az ügyféllel. A hűség csak kapcsolaton keresztül tartható meg. Például, ha nyitsz egy menő szalont, de nem jelensz meg a legtöbb online felületen minőségi és releváns szalon szolgáltatásaival kapcsolatos tartalmakkal, akkor egy idő után mindenki megfeledkezik rólad.

Hirdetnünk kell, hogy kapcsolatban maradjunk az ügyfelekkel.

Szépségszalon blog

Szépségszalon blog

Ez egy nagyon elterjedt és bevált módszer. A szépségszalonok maximálisan használják a blog megjelenéseket. Vevőmegtartás szempontjából egy új blogbejegyzés szinte az egyetlen marketingeszköz.

Itt Magyarországon rengeteg szalon saját blogot indított: valaki elégedett volt, és továbbra is használja, valaki csalódott.

Emlékszel arra, hogy a részletek fontosak bármely marketingeszközben? Ennek vagy annak a kampánynak a sikere rajtuk múlik.

Szalon blog technológia

  1. Időszakosság – a blog stabil száma folyamatosan tartja a kapcsolatot az ügyfelekkel. Megteheti havonta egyszer, 2 havonta egyszer. A lényeg, hogy stabil legyen.
  2. Hasznos információkat tartalmazzon – nem csak promóciós anyagokat és promóciókat, hanem tippet, véleményeket is.

A szalon blog alapelemei

  • Szalonhírek, mi történt és mi a terv;
  • Születésnapok listája – ügyfeleik hűségéért;
  • Hasznos információk a szépség- és divatiparból;
  • Az alkalmazottak élete;
  • Interjúk – a tulajdonos, szakemberek, a szakma ismert emberei;
  • Fotók a szalonról, alkalmazottakról, ügyfelekről;
  • Vélemények;
  • Különleges Ár;
  • Promóciók és különleges ajánlatok.
  • Problémák és megoldások

Szalon blog témák

  • Szezonális/időjárási trükkök – mik a problémák ebben az évszakban? Milyen hibákat követnek el az ügyfelek? Milyen termékekre van szükség ezeknek a problémáknak a megoldásához? És hogyan fogják megoldani őket?
  • Életre vonatkozó tanácsok – mit mondanak az ügyfelek a szépségszalonban, és mit akarnak? – van valami új, amit megoszthatunk velük – hogyan lehet megszabadulni egy bizonyos problémától stb.
  • Rendezvények és ünnepek – Ünnepi ajánlatok
  • Személyes ajánlás – a szakember története, egy adott mester ajánlásai az ápoláshoz.

Millió ötlet van egy szépségszalon blog létrehozására, lehet affiliate programokon gondolkodni, különleges funkciókkal kiegészíteni a bloggot, akciós ajánlatokat adni. 

De ne feledd, ennek az eszköznek a sikere a részletekben rejlik!

De ne feledd, ennek az eszköznek a sikere a részletekben rejlik!

Mi a teendő most:

  1. Válassz témát az első blog bejegyzésedhez;
  2. Tartalom előkészítése: történetek hozzáadása a szalon életéből;
  3. Írj a következő hónap promócióiról;

Szeretnéd, hogy kézbe vegye egy szalon marketing szakember vállalkozásod megjelenését?

Érdemes felkeresni az alábbi oldalakat: www.szepsegszalon-marketing.hu, www.bakokrisztian.hu, www.kreativinas.hu

3 Comments on “A titkos eszköz szalonod hitelességének növeléséhez”

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük